4 Ft/km: fókuszban az alternatív hajtású járművek

A fosszilis energiahordozók árának drasztikus növekedése és a környezetszennyezés egyre égetőbb problémája kapcsán indult útjára a Széchenyi Futam, vagyis az alternatív hajtású járművek versenye.

A rendezvény küldetése, hogy tehetséges, fiatal tervezők jövőbe mutató találmányait mutassák be, egyre több és impozánsabb megoldás megvalósításához adva segítséget – tájékoztatta az OGH hírügynökséget Petis László, a verseny főszervezője.


2011. április 29. és május 1. között 45 csapat, 70 jármű indul Győrben az Inno-Mobil Sportegyesület és az Alternatív Hajtású Járműsport Szövetség által szervett VI. Széchenyi Futamon, Európa legrangosabb olyan innovációs versenyén, ahol kizárólag alternatív hajtású járművek állnak rajthoz. Az idei futamon tíz kategóriában nevezhetnek az indulók, a legjobb ötletek, elgondolások a verseny kezdete óta minden évben innovációs díjakban is részesülnek, amelyek nagy segítséget jelenthetnek a további sikeres fejlesztési munkálatokhoz.


A saját építésű vagy átépített járműveket hajthatja elektromos áram, hidrogén, napenergia, sűrített levegő - a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen. Jellemzően az alternatív elektromos meghajtás van túlsúlyban, de a napenergia, hidrogénmeghajtás, egyéb megoldások továbbra is megjelennek a versenyen.


Az elmúlt években a szervezők 5 millió forint értékben osztottak ki díjakat, a jelenlegi versenyen egymillió forint összértékű díjazással kívánják motiválni az innovációra a jelentkezőket. Ennél azonban talán még nagyobb hordereje van, hogy az előző év sikerére tekintettel ismét két járművet szeretnének kijuttatni nemzetközi kiállításra is.

„A válsággal egyidőben volt tapasztalható az érdeklődés növekedése, melyen a 4 Ft/km-es üzemelési díjat látva nem is csodálkozunk. Magyarországon már mos is többen átalakították a hagyományos autójukat elektromossá. Ennek a költsége egyébként 2-3 millió forint között van, melynek tetemesebb részét az autó akkumulátor adja. Viszont amennyiben elindul az elektromos autókhoz való akkumulátorok tömeges gyártása, a költségek is csökkennek, és még nagyobb mértékben várható az elterjedésük. Jó példa Amerika, Németország és a távol-keleti országok, amelyek milliós nagyságrendben tervezik az elektromos autók gyártását már a közeljövőben” – tudta meg az OGH hírügynökség.

Forrás: Bautrend



cimkék: